Två trafikolyckor utanför Oskarshamn

olyckstriangel och bildäck i vintermiljö
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik/ON365

ANNONS

OSKARSHAMN

Räddningstjänsten har varit ute på två trafikolyckor på väg 37/47 utanför Oskarshamn.

Det första larmet kom in vid 16.20-tiden på onsdagseftermiddagen.

En bilist hade kört in i en annan bil, bakifrån, i Århult, vid Kristdala-korsningen.

Sammanlagt tre personer befann sig i bilarna. En av dem fick åka till sjukhus med ambulans.

Vägen var avstängd i tio minuter.

Strax innan klockan 17 inträffade ytterligare en trafikolycka på samma väg, tre kilometer väster om Århult.

Även den gången hade en bilist kört in i en annan bil bakifrån.

Tre personer var inblandade.

Olyckan hade en mindre påverkan på trafikflödet.

Räddningstjänsten konstaterar att det är väldigt halt på vägen.

ARKIVFOTO

FREEPIK

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS