Ung man blev bestulen på sin plånbok: Någon köpte öl på krogen med hans bankkort

Ölglas med flaskor i bakgrunden
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

OSKARSHAMN

Förra veckan var en man i 25-årsåldern på afterwork i bowlinghallen i Oskarshamn.

Han hängde av sig jackan, där plånboken med körkort och bankkort förvarades.

Han upptäckte sedan han att plånboken inte låg kvar i jackfickan.

Han kunde även konstatera att någon hade gjort tre köp med hans kort.

Det visade sig att någon hade varit på en pub i Oskarshamn under fredagskvällen och köpt tre öl, för sammanlagt 187 kronor, med hans kort.

Kortet är nu spärrat, berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på måndagen.

Anmälningar om stöld och ringa bedrägeri är upprättade.

Det finns ingen misstänkt.

+1
0
+1
0
+1
1
+1
1
+1
1
+1
17
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS