Berusad man löpte amok i centrala Oskarshamn i natt

Polisbil med blåljus
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

Vid 00.45-tiden på natten mellan tisdagen och onsdagen fick polisen in ett samtal om en pågående skadegörelse på Östra Torggatan i Oskarshamn.

Det rörde sig om en man som slog på parkerade bilar.

Därefter slog han sönder ett kyrkofönster.

Polisen skickades till platsen och patrullen omhändertog mannen, som är i 35-årsåldern, enligt LOB (Lagen om omhändertagande av berusade personer).

Två skadegörelseanmälningar upprättades.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS