Gång- och cykelbro i Oskarshamn stängs av

bro001

ANNONS

OSKARSHAMN

Gång- och cykelbron över Norra Fabriksgatan i Oskarshamn stängs av.

Det skriver Oskarshamns kommun i ett inlägg i sociala medier.

”Inom kort startar arbetet med att höja gång- och cykelbron över Norra Fabriksgatan, mellan Dammgatan och Repslagaregatan. Den gamla bron ska rivas och en ny högre bro kommer att byggas på befintliga pelare. Detta innebär att bron kommer att vara avstängd från och med måndag morgon den 8 mars till och med vecka 26. Även biltrafik kommer att påverkas genom att ett körfält stängs av. Projektet är en del av åtgärderna för framtida stora och höga transporter av bland annat vindkraftverk från hamnen”, skriver kommunen.

FOTO

OSKARSHAMNS KOMMUN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS