Smällare kastades mot bilar i Oskarshamn

Fyrverkeri
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

OSKARSHAMN

Vid 21.30-tiden på onsdagskvällen berättar polisen att det har kommit in tre anmälningar om smällare i mellanlänet sedan förmiddagen.

Smällare har kastats mot bilar i Oskarshamn och smällare har kastats från skoltak i både Oskarshamn och Mönsterås.

Polisen betonar att det är förbjudet att skjuta smällare och fyrverkerier nu. Det är endast tillåtet på nyårsaftonen och fram till klockan 01.00 på nyårsdagen. Under övriga tider krävs polistillstånd.

TEXT

PETER A ROSÉN

[email protected]

FOTO

FREEPIK

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS