INSÄNDARE
Under den senaste tiden har det riktats kritik mot Byggebo.
Jag kan hålla med om att såväl inre som yttre skötsel var bättre förr.
Det fanns lokalvårdare och vaktmästare som var synliga.
Det fanns gårdsföreningar som tog ansvar för bostadsmiljön.
Detta bidrog till att hyresgästerna höll i ordning och värnade om miljön.
Det fanns ett kontor som var öppet.
Lägenheter renoverades med intervall utan att hyresgästen behövde påminna.
När det gäller renovering måste det finnas en rättvisa.
Inte handla om fjäsk för sin respektive bovärd.
Det leder till besvikelse och missnöje hos dem som kanske varit lojala mot företaget i ett halvt sekel.
”Fina grönområden”
För den hyresgästen får hyreshöjning varje år utan att få något gjort.
Det positiva med Kristineberg måste jag ta upp.
Det har varit fina grönområden för ens barn när de växte upp.
Gårdsföreningarnas och Hyresgästföreningens aktiviteter för barn och vuxna var ett sammanhållande kitt.
De flesta som har klagat på området har ofta inte bott där ens.
När det kommer till kritiken om skötsel så finns det betydligt äldre fastigheter i centrum där hyresgäster känner sig bortglömda.
Det finns alltså en hel del att förbättra, men jag bor hellre hos Byggebo detta företag än hos de privata.
Trogen hyresgäst

Skribenten svarar för åsikter i denna insändare/debattartikel. Skribenter omfattas av källskydd och har rätt att vara anonym enligt tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen. Skicka insändare till redaktionen@oskarshamns-nytt.se