”Coronamiljarden” till skolan: Så mycket får Oskarshamns kommun

Skolelev som håller i penna vid skolbänk
Genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

OSKARSHAMNS KOMMUN

Sveriges skolor får dela på en så kallad coronamiljard.

Skolverket betalar ut hälften i februari och resten i juni.

Pengarna ska säkerställa att alla elever får den utbildning som de har rätt till, även under en brinnande pandemi.

Så här fördelas pengarna i vårt län:

Kalmar kommun 6 584 000 kronor.

Västervik 3 154 000 kronor.

Oskarshamn 2 574 000 kronor.

Nybro 1 876 000 kronor.

Mörbylånga 1 499 000 kronor.

Vimmerby 1 440 000 kronor.

Hultsfred 1 298 000 kronor.

Mönsterås 1 215 000 kronor.

Emmaboda 877 000 kronor.

Borgholm 789 000 kronor.

Torsås 643 000 kronor.

Högsby 555 000 kronor.

ARKIVFOTO

FREEPIK

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS