Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

ANNONS

Aktuellt

Därför fick inte alla föräldrar information om smittan på Vallhallaskolan

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

OSKARSHAMN

Igår lovade företrädare för Oskarshamns kommun att alla föräldrar, och andra berörda, skulle få information om coronasmittan på Vallhallaskolan under tisdagskvällen.

Men så blev det inte, vilket vår tidning skrev om tidigare idag.

Hur kommer det sig att inte alla blev informerade under gårdagskvällen? Den frågan ställde vi till Peter Backhof, som är verksamhetschef för grundskola, gymnasium och vuxenutbildning i kommunen.

Han svarar på onsdagsförmiddagen och berättar att det i första hand är kommunikationsverktyget Unikum som används i kontakten mellan skolan och vårdnadshavarna.

”Olyckligt”

”Det användes även under tisdagseftermiddagen för att informera vårdnadshavarna om covid-19-fallet på Vallhallaskolan.”

”Det är olyckligt om det finns vårdnadshavare som inte nåtts av den informationen. Som vårdnadshavare är det viktigt att ha rätt e-postadress registrerad på Mina sidor på kommunens hemsida för att information i Unikum ska komma direkt till den registrerade e-postadressen. Under onsdagen och torsdagen kommer information att skickas ut via Unikum samt skickas hem med eleverna om hur man uppdaterar sina kontaktuppgifter på hemsidan och hur man når Unikum”, säger Peter Backhof.

TEXT

PETER A ROSÉN

peter@oskarshamns-nytt.se

FOTO

FREEPIK

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS