”Farligt och dumt”: Någon eller några gick in i en ladugård nära E22:an och släppte ut 36 tjurar

Bild på E22 i Mönsterås
E22 genom Mönsterås. Arkivfoto: Peter A Rosén

ANNONS

TORP

Någon gång mellan måndagen och tisdagen släppte någon eller några ut 36 tjurar från sammanlagt tre boxar i en ladugård i Torp, utanför Mönsterås.

De utsläppta tjurarna befann sig nära den intilliggande E22:an.

– Ladugårdsdörrar är ju olåsta, för att man snabbt ska kunna ta sig in om det börjar brinna – men djuren kan inte ta sig ut själva, här har någon eller några varit inne och öppnat boxarna och släppt ut dem, säger Robert Loeffel, pressekreterare i polisregion syd, på onsdagsförmiddagen.

Anmälningar om olaga intrång och framkallande av fara för annan har upprättats.

– Det här var farligt och dumt gjort – hade tjurarna kommit upp på E22:an, så kunde det ha inträffat allvarliga olyckor, konstaterar Robert Loeffel.

Det finns i skrivande stund ingen misstänkt i ärendet.

Bild på Robert Loeffel, presstalesperson polisregion Syd
Robert Loeffel är pressekreterare i polisregion syd. Foto: Polisen/Anna Hermansson
+1
3
+1
0
+1
0
+1
3
+1
3
+1
87
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS