Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

ANNONS

Aktuellt

Insändare: Så borde Oskarshamn marknadsföras på välkomstskyltarna

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

INSÄNDARE

Oskarshamns välkomstskyltar är ett bra sätt att marknadsföra staden.

Ansvaret på det som informeras ligger på Attraktiva Oskarshamn om jag förstått rätt.

För något år sedan gjorde man reklam för ett privatägt café.

Detta förfarande hade undertecknad då synpunkter på.

”Inte schysst”

Attraktiva Oskarshamn beviljas årligen skattepengar för sin verksamhet och då skall en privat entreprenör inte gynnas.

Det är inte schysst mot andra i samma bransch.

Efter detta har budskapet varit ”fikasugen” och en ”en nypa luft” på dessa skyltar.

”Oskarshamn är, som en liten småstad, mycket unikt på ett sätt:

”Vår stad har ett lag i högsta hockeyligan, SHL”

JAN JOHANSSON, OSKARSHAMN

Om dessa budskap gynnar turistnäringen och marknadsföringen låter jag vara osagt.

Oskarshamn är, som en liten småstad, mycket unikt på ett sätt:

Vår stad har ett lag i högsta hockeyligan, SHL.

”Borde marknadsföras”

Detta borde marknadsföras till alla som passerar in via våra infarter.

Som förslag kunde det basuneras ut:

”Snart dags för SHL-start”

Och man kan kanske nämna de tre första hemmamatcherna med lag och datum.

Jan Johansson

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS