Orolig kund i Oskarshamn: ”Coop Flanaden har ju verkligen misslyckats”

Orolig kund i Oskarshamn: ”Coop Flanaden har ju verkligen misslyckats”

2020-11-13 0 av Peter A Rosén

OSKARSHAMN

”Coop Flanaden har ju verkligen misslyckats med att göra butiken coronasäker”, säger en kund som ber om att få vara anonym i artikeln.

Han påpekar att paketutlämningen är placerad mittemot utgångskassorna.

”Och sedan ska kunder som kommer in från Flanaden gå förbi dem som står där och väntar på paket. Väldigt dåligt.”

Richard Hedsand är föreningschef för den ekonomiska föreningen Coop Oskarshamn, med omnejd.

”Om kunder är oroliga, så ska vi självfallet se över det och undersöka om vi kan förbättra situationen på något sätt.

RICHARD HEDSAND, FÖRENINGSCHEF PÅ COOP OSKARSHAMN, MED OMNEJD

Han säger att Coop följer restriktionerna.

”Men om kunder är oroliga, så ska vi självfallet se över det och undersöka om vi kan förbättra situationen på något sätt. Under dessa coronatider ser vi fler paket än vanligt, vilket leder till en dubbel effekt. Vi får många som kommer hit för att hämta ut sina paket. Det är inte säkert att vi kan göra något, men vi får se över det”, säger Richard Hedsand, som konstaterar att Coop har markeringar i golvet, som hjälper kunderna med avståndstänket.

Vid trängsel kan även personalen uppmana kunderna att tänka på avståndet, tillägger han.

Coop arbetar för att det ska vara så säkert som möjligt för kunderna, men det är även viktigt att komma ihåg att varje enskild individ har ett ansvar också, betonar han.

Sedan har vi alla som passerar Coop Flanaden, på sin väg från och till Flanadenstråket…

”Ja, det är inte byggt för coronatider, tyvärr. Hade man vetat om det här, så hade man förstås byggt på ett annat sätt”, säger Richard Hedsand.

TEXT & FOTO

PETER A ROSÉN

peter@oskarshamns-nytt.se