Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

LOKAL ANNONS INFÖR EU-VALET

LOKAL ANNONS INFÖR EU-VALET

Aktuellt

Så gick det till när kvinnan med spädbarnet blev inlåst på Jysk: Företaget berättar

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

LOKAL ANNONS INFÖR EU-VALET

OSKARSHAMN

Hur gick det egentligen till när en kvinna, med ett spädbarn, blev inlåst på Jysk i Oskarshamn efter stängningsdags på måndagskvällen?

Vår tidning ställer frågan till företagets kommunikationschef Daniel Persson.

Han berättar att personal informerade kvinnan om att det snart var dags att stänga för dagen.

Missade kvinnan

Personal gick sedan igenom butiken noggrant för att försäkra sig om att det inte fanns några kunder i butiken efter stängningsdags.

Av någon anledning missade man kvinnan.

Butikschefen upptäckte ett missat samtal i mobilen efter att ha lämnat butiken. Och kort därpå gick larmet.

Kvinnan hade ringt polisen och sagt att hon inte kunde komma ut. Polisen lämnade över ärendet till vaktbolaget Securitas, som omedelbart öppnade butiken.

”Kvinnan berättade att hon hade gått i sin egen värld och att hon inte hade hört något meddelande från högtalarna”

DANIEL PERSSON, KOMMUNIKATIONSCHEF VID JYSK

– Det var ingen större fara. Butiken hade varit utan personal i max tio minuter. Kvinnan berättade att hon hade gått i sin egen värld och att hon inte hade hört något meddelande från högtalarna. Hon var chockad förstås och som plåster på såren fick hon det som hon hade plockat på sig i butiken – det handlade bland annat om ett bäddset, säger Daniel Persson.

Hur kommer det sig att personalen inte upptäckte kvinnan i butiken?

– Om man rör på sig, så är det möjligt att man missar varandra i gångarna. Det är den bästa gissningen jag har, säger Daniel Persson.

Han konstaterar också att den här typen av händelser inte är helt ovanliga för butiker i allmänhet.

Men han betonar också att företaget givetvis gör allt för att det inte ska hända.

TEXT & FOTO

PETER A ROSÉN

peter@oskarshamns-nytt.se

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

LOKAL ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS