Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

ANNONS

Aktuellt

Så svarar Samhall på kritiken

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

OSKARSHAMN

Samhall svarar nu på kritiken som har lyfts fram från privatpersoner via artiklar i Oskarshamns-Nytt.

I ett mejl till vår tidning skriver distriktschefen Helen Dahlström att Samhall följer myndigheternas riktlinjer och rekommendationer.

”Gällande hanteringen av mat till brukare, så följer vi de individuella instruktioner vi får från våra uppdragsgivare, kommunen. Det betyder att vi hos vissa brukare hänger maten på dörren för vidare hantering av hemtjänsten. Hos andra brukare är vårt uppdrag att även bistå i bostaden. Våra instruktioner för respektive brukare uppdateras dagligen”, skriver hon.

”Skrämmande”

”När det kommer till frågan om munskydd, så stämmer det att medarbetare har blivit ombedda att ta av sig egna munskydd. Detta var en följd av att våra uppdragsgivare uttryckte att brukare som kom i kontakt med våra medarbetare uppfattade detta som skrämmande. Arbetet bedrevs inte heller inom verksamhet där myndigheterna förordar användande av munskydd”, skriver Helen Dahlström.

”Vi har också tydliga rutiner kring användningen av våra alkolås i bilarna. Vi vidtar stor noggrannhet, återanvänder ej munskydden, använder engångshandskar vid hanteringen och vi har särskilda avfallsbehållare för munstycken i våra fordon”, understryker hon.

TEXT

Peter A Rosén

peter@oskarshamns-nytt.se

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS