Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

ANNONS

Aktuellt

8,4 miljoner svenskar får tillgång till ny tjänst i Swish-appen

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

SVERIGE

Swish lanserar nu en ny tjänst som gör det möjligt för kunder att enkelt självskanna sina varor direkt i Swish-appen. Tjänsten har pilottestats under en period, men nu blir det alltså möjligt för butikshandlare att ansluta sig till tjänsten och börja erbjuda den till sina kunder.

Sveriges största betalapp lanserar nu en helt ny tjänst som gör det möjligt för 8,4 miljoner konsumenter att enkelt självskanna varor och betala sina köp direkt i Swish-appen. Kunden skannar en QR-kod vid entrén till butiken för att checka in, och kan därefter börja skanna streckkoderna på sina varor, för att sist betala för köpet med Swish. Kvittot får kunden sedan direkt i appen.

Ökad omsättning

I rapporten Unika besökare, som Swish och HUI har tagit fram ihop för att undersöka utvecklingen av självbetjäningshandeln i Sverige, beskrivs hur omsättningen i självbetjäningshandeln växte med 10 procent under 2023. En specifik del av självbetjäningshandeln som är på uppgång är användningen av appar för att genomföra köp i butik. Den ökade trenden kommer dock inte helt utan utmaningar, menar Urban Höglund, vd på Swish:

”Vi ser att konsumenter uppskattar att slippa köa och att snabbt och smidigt kunna genomföra sina köp på egen hand i sin mobil. Samtidigt vill inte alla konsumenter behöva ladda ner en ny app och registrera sig som kund så fort man ska köpa något i en butik, och här tror vi att Swish har en enorm styrka. Det är en app som de flesta redan har nerladdad och känner sig bekant med, så tröskeln för att komma igång och självskanna är därför väldigt låg”, säger Urban Höglund i ett pressmeddelande.

Självscanning med Swish

FAKTA / Swish

Swish lanserades 2012 som ett samarbete mellan Sveriges största banker och har sedan dess blivit hela Sveriges mobila betaltjänst och en av de största betalningslösningarna i Europa. Swish förenklar vardagen för 8,4 miljoner svenskar och runt 300 000 företag och organisationer, och har på kort tid blivit Sveriges starkaste varumärke. Läs mer om den nya tjänsten och hur man som handlare kommer igång.

Foto: Swish

+1
10
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
1
+1
5

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS