Både Mönsterås och Oskarshamn kan få en Ölandslinje i sommar

ölandsfärjan

ANNONS

OSKARSHAMN

Både Mönsterås och Oskarshamn kan få en Ölandslinje under den kommande sommaren.

Linjen Oskarshamn-Byxelkrok kan kompletteras med Mönsterås-Borgholm.

– Vi är redo om vi får grönt ljus från politikerna, etcetera. Vi hoppas på något möte snart, säger Måns Larsson på Ölandslinjen till vår tidning på onsdagen.

– Vi ska naturligtvis prata med dem. Det vore jätteroligt med en linje mellan Mönsterås och Borgholm. Då ska vi försöka hjälpa till med det vi kan, säger Mönsterås kommunalråd Anders Johansson (C).

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS