Craftstadens innebandytjejer spelar i allsvenskan nästa säsong

craftstadendamer1

ANNONS

OSKARSHAMN

Svenska innebandyförbundet beslutade idag att avsluta innevarande säsong med omedelbar verkan.

Beslutet medför att Craftstadens damer flyttas upp i allsvenskan utan kvalspel.

Precis som många andra idrotter meddelat tidigare kom idag innebandyförbundet med information om att säsongen är slut. Det blir alltså inget SM-slutspel och heller inga kvalmatcher för upp- och nedflyttning.

För Craftstadens damer som vann sin division ett-serie i överlägsen stil innebär beslutet att laget flyttas upp till allsvenskan utan kvalspel, precis som det borde vara när man tagit hem en serie.

En tröst för föreningen när nu herrlaget tyvärr åkte ur allsvenskan.

Nu börjar förberedelserna för en säsong i näst högsta serien.

Oskarshamns-Nytt säger GRATTIS!

TEXT

Thomas Wennerklint

[email protected]

FOTO: PIERRE STJERNFELDT
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS