En kvällstidningsjournalist tar fram motorsågen efter IK Oskarshamns förlust i går: ”Riktigt skämmigt”

Marek Langhamer, målvakt i IK Oskarshamn
Marek Langhamer, målvakt i IK Oskarshamn. Foto: Pierre Stjernfeldt

ANNONS

OSKARSHAMN

Efter IK Oskarshamns åttonde förlust i följd i SHL-hockeyn, 4–8 hemma mot Leksands IF på tisdagskvällen, tar den välkände hockeykrönikören på Aftonbladet, Mats Wennerholm, fram motorsågen.

”Ser inget som talar för att smålänningarna ska vinna en enda match mer den här säsongen”, skriver han.

”Ska Oskarshamn slå sitt eget SHL-rekord på sexton raka förluster? De är uppe i åtta raka förluster nu och det är inte det värsta. Målskillnaden på de matcherna är hemska 13–46. Det är fler baklängesmål än både Färjestad och Skellefteå släppt in på hela säsongen. Det är riktigt skämmigt”, skriver Mats Wennerholm.

Arkivfoto: Pierre Stjernfeldt

+1
16
+1
2
+1
0
+1
3
+1
6
+1
14
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS