Försäkringskassan har polisanmält en pappa: Fick föräldrapenning trots att han jobbade

Försäkringskassans fasad
Bilden är en genrebild. Foto: Försäkringskassan

ANNONS

OSKARSHAMNS KOMMUN

Försäkringskassan har polisanmält en pappa i Oskarshamns kommun.

Enligt anmälan fick mannen, som är i 60-årsåldern, sammanlagt 20 000 kronor i felaktigt utbetald föräldrapenning mellan slutet av september 2021 och slutet av april 2022.

Han ska inte ha meddelat att han arbetade under den aktuella perioden.

En bidragsbrottsanmälan är upprättad, berättar Filip Annas, presstalesperson i polisregion syd, på fredagen.

Foto: Försäkringskassan

+1
33
+1
3
+1
2
+1
4
+1
4
+1
29
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS