Klagomål: Fiskmåsar är ett problem i Oskarshamn

ernemarpeterrosen0003

ANNONS

OSKARSHAMN

Fiskmåsar är ett problem i Oskarshamn.

Det skriver en privatperson i ett e-postmeddelande till länsstyrelsen. Ett meddelande som sedan har vidarebefordrats till kommunen.

Personen ifråga har noterat att antalet fiskmåsar verkar öka från år till år vill att detta ska åtgärdas på något sätt, förslagsvis via skyddsjakt.

”Och fiskmåsen har ju ingen naturlig fiende inne i Oskarshamns stad.”

”De ställer till med mycket problem och till och med går till anfall när de har sina ungar”, skriver personen.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS