Leif Axelsson (SD): ”Vi möblerar om i partiet”

leifaxelsson

ANNONS

OSKARSHAMN

Vår tidning ringer upp Sverigedemokraternas fullmäktigegruppledare Leif Axelsson på tisdagskvällen och frågar varför Peter Bohman och Johanna Bäckström Wörmke hoppar av från uppdrag inom kommunpolitiken i Oskarshamn (läs den artikeln här).

Han förklarar att det inte finns någon dramatik bakom besluten.

– Vi möblerar om inom partiet. Både Peter och Johanna är kvar i partiet – vilket jag är glad för – och de kommer att få andra funktioner. Beslutet har tagits i bästa samförstånd. Nya val kommer att göras på nästa fullmäktigesammanträde, säger Leif Axelsson.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS