Sidokrock i ganska hög hastighet vid Preem-avfarten i Ålem

received_449288699832041

ANNONS

ÅLEM

Uppdaterad med läsarbild från olycksplatsen.

Vid 8.20-tiden på onsdagen kom det in ett larm om en trafikolycka i Ålem.

Räddningstjänsten berättar att det handlade om en sidokollision på E22:an, i höjd med avfarten till Preem-macken.

En bilist som kom norrifrån och skulle svänga av blev träffad av en bil som kom söderifrån.

Totalt två personer befann sig i bilarna och de har förts till sjukhus. Skadeläget är okänt, men de hade tagit sig ut ur bilarna.

Kollisionen inträffade i en tämligen hög hastighet, omkring 70 kilometer i timmen.

Vägen stängdes inte av, men framkomligheten blev begränsad.

Bilarna kommer att bärgas från platsen.

FOTO

THOMAS STRÖM

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS